Keičiasi „AdWords“ reklamos rodymas „Google“ paieškos sistemoje

Jei dar nepastebėjote, informuojame šių metų vasario 19 d. „Google“ patvirtino, kad keičia „Google AdWords“ skelbimų rodymą paieškos lange ir daugiau neberodys mokamų skelbimų dešiniajame paieškos sistemos lange.

Google nuolat tobulina savo paieškos sistemą, naujausias pakeitimas Google AdWords reklama trina visus dešinės pusės skelbimus ir jų tiesiog nebeliks.  Dėl šių pasikeitimų paieškos sistemos langas atrodys taip: viršutinių skelbimų skaičius padidėja iki 4, vietoje buvusių 3 ir apačioje lieka 3 mokami skelbimai. Anksčiau viename lange buvo rodoma 11 mokamų skelbimų, dabar maksimalus skelbimų skaičius sieks 7 viename paieškos puslapyje.

Pašalinus mokamus skelbimus iš dešinės kompiuterio ekrano pusės, susivienodino paieškos laukas kompiuteriams ir mobiliesiems įrenginiams, kadangi anksčiau dešinės juostos skelbimai nebuvo matomi mobiliųjų įrenginių vartotojams.

Dešinėje pusėje nuo šiol galėsime matyti dvi informacijos rūšis: ieškomos įmonės informacinį bloką, suvedus tikslų jos pavadinimą ar kitų raktinių žodžių informaciją ir parduodamų prekių sąrašą, ši sistema veikia tik užsienyje, Lietuvoje ji nėra įdiegta.

Kokie pokyčiai laukia?

Pagrindinės ir labiausiai matomos tampa viršutinės keturios skelbimų pozicijos, tai lems didesnę konkurenciją tarp įmonių konkuruojančių šiose pozicijose ir paspaudimo kainų iškilimą. Šie pokyčiai neturės didelės įtakos stambioms įmonėms, kurios ir taip investuodavo už buvimą pirmosiose pozicijose, tačiau mažoms įmonės, kurios reklamavosi dešinėje reklamos pusėje, norėdamos ir toliau išlikti matomos, turės didinti savo reklamos biudžetą.

Taip pat įmonėms norinčios reklamuotis „Google“ paieškos sistemoje, teks pasukti galvą reklamuotis mokamoje AdWords reklamoje ar rinktis SEO optimizaciją. Kadangi prisidėjus vienam mokamam skelbimui viršuje, vienu rezultatu sumažėja organinė paieška. Atsidarius naršyklės langą pirmiausia matome 4 mokamus skelbimus ir tik vieną organinės paieškos rezultatą. SEO specialistai turės labiau pasistengti norėdami užimti pirmą vietą organinėje paieškoje.

pirmas paieskos poziciju langas



Naujasis Google „RankBrain” algoritmas

Šių metų spalį Google paskelbė, jog Google paieškoje bus pradedamas naudoti naujas algoritmas, pavadinimu „RankBrain”.

Dėmesio naujiena sulaukė pagrįstai – „RankBrain” įvardijama kaip dirbtinio intelekto sistema, gebanti pati mokytis, interpretuoti kalbą ir vartotojų vedamas užklausas.

Google RankBrain Lietuvoje

Atrasdama sąsajas tarp įvedamų užklausų, „RankBrain” keičia Google paieškos rezultatus tokiu būdu tiesiogiai įtakodama lankytojų srautus svetainėse.

Ar „RankBrain“ iš esmės pakeis Google paieškos rezultatus? Ne visai. „RankBrain“ bus tik dar viena nauja dalis Google algoritmų, kurie kiekvieną sekundę analizuoja milijardus svetainių puslapių ir parenka labiausiai atitinkančius vartotojo užklausą rezultatus.

Google jau daugelį metų buvo pakankamai išradinga paieškos sistema – vartotojui įvedus tokį žodį, kaip „kompiuteris“ pateikdavo puslapius, kuriuose būdavo techniškai kitokios frazės, kaip „nešiojami kompiuteriai“. Šios sąsajos tarp skirtingų frazių iki šiol buvo rūšiuojamos į duomenų bazes Google darbuotojų.

Sudaryti milžiniškus sinonimų sąrašus be automatizavimo yra sudėtinga ir užima labai daug laiko, o nuolat besiplečiantis interneto vartotojų ratas pasaulyje tik didina unikalių užklausų skaičių – šiuo metu paieškos sistema išanalizuoja 3 milijardus užklausų per dieną. 15 % šių užklausų yra visiškai unikalios frazės, o tai yra apie 450 milijonai paieškų. „RankBrain“ buvo sukurtas būtent šioms sudėtingoms sąsajoms interpretuoti ir įsiminti. Kaip naujasis algoritmas įtakos pozicijas, pamatysime jau šiais metais.

Tampa aišku, kad Google siekia kuo labiau individualizuoti pateikiamus paieškos rezultatus, todėl ateityje panašių atnaujinimų pamatysime vis dažniau.



Ar Google GMail reklama legali?

GMail taikomas reklaminių skelbimų formatas parinktas apgalvotai – reklama pateikiama kaip el. laiškas, todėl daugumai vartotojų kyla klausimas, ar toks reklamos būdas etiškas ir nepažeidžiantis įstatymų.

Visai nesenai Google atnaujino GMail pašto vartotojo sąsają – nuo šiol laiškai skirstomi į tris tipus: Pagrindinius, socialinių tinklų ir reklamos. Nuo šiol laiškai automatiškai filtruojama ir patogiai sudedama į el. laiško turinį atitinkančius skirtukus.

Spamu nelaikoma, jei:

1. El. pašto laiškai aiškiai išskiriami, kaip reklama.
GMail aiškiai išskiria reklamą nuo kitų laiškų atskirame tam skirtame skirtuke. Taip pat po kiekvienu reklaminiu laišku yra matomas ženklas “Skelbimas”.

2. Gavėjo el. pašto adresas buvo gautas legaliais būdais.
Google gavėjų el. pašto adresų negavo nelegaliais būdais, kadangi tai yra tik jiems patiems priklausantys adresai. Šie adresai atitiko nurodytus reklamos taikymo tikslus ir atitinka tikslinę auditoriją.

3. Yra galimybė atsisakyti tolimesnių laiškų. susisiekti
Reklaminio laiško galima lengvai atsisakyti. Be to, taip nutraukiamas tolimesnis šio reklaminio laiško siuntimas konkrečiam gavėjui.

Verta paminėti, jog reklaminiai laiškai rodomi tik jungiantis per Google GMail pašto puslapį, o el. pašto programos reklaminių laiškų nerodo. Todėl jiems taikomos panašios taisyklės, kaip ir Google Display Network reklaminiams skydeliams (baneriams).

Nors Google ir susilaukė kritikos iš vartotojų ir konkurentų pusės dėl gudriai pateikiamos reklamos, šis būdas nėra nelegalus irsuteikia naujas galimybes mažesnėms įmonėms plėsti klientų ratą ir pasinaudojus Google Adwords reklama, jos platforma gali padidinti reklaminės kampanijos efektyvumą.



Google pakeitė savo logotipą

Pasaulinis žiniatinklis stipriai pasikeitė per pastaruosius 17 metų, kai pasauliui pirmą kartą buvo pristatytas originalus Google logotipas. Nuolatinės naujovės, interneto plėtra bei naujų įrenginių atsiradimas verčia keistis visus. Per visą savo veiklos laiką Google logotipas keitėsi penkis kartus. Tačiau šis naujas pokytis yra pats drastiškiausias ir iš esmės keičiantis įmonės įvaizdį.

Nuo 2015 09 01 dienos atnaujintas Google logo

Naujasis Google logo

Pagrindinė priežastis dėl kurios buvo imtasi šio žingsnio, kaip jau ir minėjome, yra technologijų kaita. Jau praėjo tie laikai, kai internetas buvo pasiekiamas tik stalinių kompiuterių vartotojams. Itin sparti naujų technologijų kaita ir pasaulinio žiniatinklio paklausa lėmė tai, jog dabar vartotojai šiuo XXI amžiaus stebuklu gali naudotis ne tik namie, bet ir savo išmaniuosiuose telefonuose. Tokia plati įrenginių, leidžiančių prisijungti prie interneto, pasiūla ir būtinybė išlaikyti logotipo atpažinimą nepriklausomai nuo naršyklės lango dydžio paskatino tokį drastišką Google ženklo pasikeitimą.

Nuo šiol Google logotipas bus atpažįstamas dėl savo paprastumo. Didžiausias skiriamasis ženklas bus keturios spalvos, kurias žino kiekvienas vartotojas. Šios spalvos nuo šiol margins vienintelę G raidę. Taip siekiama jog kompanijos logo taptų panašesnis į Apple obuolio ženklą – atpažįstamas iš vieno simbolio.

Be to, tokį ženklo pasikeitimą paskatino ir noras keisti vartotojo požiūrį į Google kompaniją ir jos paslaugas. Ženklo paprastumas turėtų padėti sugriauti visas asociacijas su tuo, jog Google dirba technologijų apsėsti specialistai, besidomintys tik kompiuterių naujovėmis. Logotipo paprastumas ir atpažįstamumas turėtų tapti patraukliu kiekvienam ir parodyti, jog Google taip pat siekia prisitaikyti prie naujų pokyčių, formuojančių šiuolaikinį pasaulį.



Parašykite mums!