2014.01.27 admin

KAIP BLOG‘AS GALI PADĖTI PLĖSTIS VERSLUI?

Prieš metus buvau įkvėptas blog‘ų sukuriamos vertės ir pradėjau rašyti šį blog‘ą. Informaciją apie blog’ų naudą galite rasti šiame straipsnyje. Prieš metus taip pat buvau skaitęs knygą, kaip per blog‘ą sukurti sėkmingą reklaminę strategiją. Pabandžiau, po pusės metų rašyti nustojau, išvados paprastos – ne kiekvienas Lietuvoje žino, kaip tinkamai tai daryti reklaminiais tikslais. Bet didžiausias klausimas – kodėl?

Blog‘o paskirtis reklamai ir jo strategijos

Idėja gana paprasta – reikia rašyti naudingus straipsnius iš savo darbo kasdienybės ir klientai atkreips dėmesį į rašantįjį. Vis dar atsiranda manančių, kad atskleisti savo darbo specifiką yra neetiška, o gal ir neprofesionalu – juk perskaitęs tinklaraštį vartotojas gali užduotis atlikti ir pats. Vartotojus suskirstyčiau į tris pagrindinius tipus:

 1 Tipas „Pasidarysiu pats“.
2 Tipas „Negaliu darytis pats, nes neturiu laiko viskam“.
3 Tipas „Man reikia autoritetingo paslaugų teikėjo“.

Pirmasis vartotojų tipas – komunizmo palikimas Lietuvai. Juk kam samdyti profesionalus, jei aš pats išmanau marketingą, galiu susikurti puslapį, nusipiešti dizainą, susikurti AdWords‘us, atlikti SEO, nudažyti sieną ir išasfaltuoti automagistralę… Na gal su automagistrale ir perlenkiau, bet namą jie tikrai gali pasistatyti. Šie vartotojai ieško informacijos ir bando būti bitės devyndarbės, bet ne visada viską atlieka gerai. Blog‘o nauda šio tipo vartotojams – jie paskaitę eina daryti tai, ką nauja sužinojo ir jiems galima lengvai perleisti informaciją.

Antrasis vartotojų tipas – tai pirmojo vartotojų tipo aukštesnė atmaina. Jie jau gali tapti potencialiais klientais, bet jie yra pačio pavojingiausio tipo, nes nori visko (juk tą viską gali pasidaryti patys), bet mokėti už tą „viską“ nelabai turi už ką arba to daryti dar neįprato. Jie, gavę naudingos informacijos, tiesiog neturi laiko jos panaudoti.

Trečiasis vartotojų tipas – „paskaičiau, patiko perskaitytos idėjos, samdysiu šį žmogų“. Va čia ir yra tas tikslas, kurio siekia blogeriai rašantys reklamos tikslais. Atėjęs šio tipo vartotojas nenori naudoti gautų žinių. Jis paskaito, pamato, kad tai dėmesio verta įmonė ir nusamdo būtent tą paslaugų tiekėją.

Ši strategija yra patikrinta ir efektyvi, daug kas ja pasinaudojo ir išgarsėjo, o viskas prasidėjo nuo „nekalto“ blog‘o, skirto tikslinei auditorijai.

Kaip išvengti nesėkmės?

Rašyti paprastai, nesudėtingai

  1. Visi verslininkai vagys – tai standartinė lietuvio mąstysena. Džiugu, kad ši mąstysena po truputį kinta į gerąją pusę. Nepasitikėjimo jausmą geriausiai gydo tik rekomendacija. Reikia nebijoti rizikuoti ir keisti mąstymą.
  2. Lietuvoje B2B sektoriuje tvyro rekomendacijų burbulas, visi visko bijo, todėl reikia, kad juos kas nors rekomenduotų. Nors dažniausiu atveju rekomenduoti būna per žema kompetencija, bet vis tiek visi pasitiki, jei kas ką nors rekomenduoja.

 



Parašykite mums!