2012.12.11 admin

Kaip skaičiuojamas PageRank ir kokia jo įtaka SEO

Dar ir šiandien daug kur išlikęs svetainių vertinimas pagal PageRank (sutrumpintai – PR). Kai kas nors internete pardavinėja svetainę ar bando sulyginti svetainės autoritetą su kita, visada rašoma/kalbama apie svetainės PageRank reitingą.

Kaip atsirado PageRank?

PageRank  idėją Stanfordo universitete 1996 m. paskleidė Larry Page ir Sergey Brin. 1998 m. pasirodė pirmas straipsnis apie PR panaudojimą Google paieškos sistemoje. Nors Google paieškos variklis naudojo daugiau parametrų paieškos reitingavimui, bet PR buvo vienas svarbiausių parametrų svetainių reitingams nustatyti.

Kaip skaičiuojamas PR?

Į PR apskaičiavimo matematines formules nesigilinsiu, taigi pereikime prie paprasčiausio pavyzdžio. Svetainei priskiriamas PR, atsižvelgiant į tai, iš kokios svetainės gautos nuorodos ir koks jų kiekis:

Iš svetainės PR Nuorodos į PR3 Nuorodos į PR4 Nuorodos į PR5 Nuorodos į PR6 Nuorodos į PR7 Nuorodos į PR8
1 555 3 055 16 803 92 414 508 277 2 795 522
2 101 555 3 055 16 803 92 414 508 277
3 18.5 101 555 3 055 16 803 92 414
4 3.5 18.5 101 555 3 055 16 803
5 1 3.5 18.5 101 555 3 055
6 0.5 1 3.5 18.5 101 555
7 0.5 0.5 1 3.5 18.5 101
8 0.5 0.5 0.5 1 3.5 18.5
9 0.5 0.5 0.5 0.5 1 3.5
10 0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 1

Iš lentelės matome, kad jeigu norime turėti X PR, tai turite gauti nuorodą iš X + 2 PR turinčio tinklalapio. Norint gauti aukštą PR nereikėtų orientuotis į žemą PR turinčias svetaines. Geriausia gauti keletą nuorodų iš autoritetingo puslapio negu tūkstančius ar milijonus – iš neautoritetingų.

Kokią įtaką turi PR?

PR parametras labai senas ir didžiausia jo įtaka buvo tik jį sukūrus. Po jo atsiradimo prasidėjo masinis nuorodų pardavinėjimas, buvo sukurtos automatizuotos nuorodų kėlimo programos. Dėl šių priežasčių, šiandien PR parametras vienodai svarbus kaip ir visi kiti šimtai parametrų. Bet nesidomintiems naujausiomis SEO tendencijomis (o jos keičiasi greitai) šis parametras vis dar svarbus ir naudojamas kaip esminis kriterijus svetainei įvertinti. Tačiau jeigu norima svetainės kokybę įvertinti vienu skaičiumi, geriau naudotis Domain Authority parametru ar tikrinti svetainės lankomumą.

Turėkite aukštą PR, nes tai suteiks Jums pridėtinės vertės, bet nesiorientuokite vien tik į šį parametrą, nes tada rezultatai nebus geri.

Žymos : , , , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *



Parašykite mums!