2015.11.19 admin

Naujasis Google „RankBrain” algoritmas

Šių metų spalį Google paskelbė, jog Google paieškoje bus pradedamas naudoti naujas algoritmas, pavadinimu „RankBrain”.

Dėmesio naujiena sulaukė pagrįstai – „RankBrain” įvardijama kaip dirbtinio intelekto sistema, gebanti pati mokytis, interpretuoti kalbą ir vartotojų vedamas užklausas.

Google RankBrain Lietuvoje

Atrasdama sąsajas tarp įvedamų užklausų, „RankBrain” keičia Google paieškos rezultatus tokiu būdu tiesiogiai įtakodama lankytojų srautus svetainėse.

Ar „RankBrain“ iš esmės pakeis Google paieškos rezultatus? Ne visai. „RankBrain“ bus tik dar viena nauja dalis Google algoritmų, kurie kiekvieną sekundę analizuoja milijardus svetainių puslapių ir parenka labiausiai atitinkančius vartotojo užklausą rezultatus.

Google jau daugelį metų buvo pakankamai išradinga paieškos sistema – vartotojui įvedus tokį žodį, kaip „kompiuteris“ pateikdavo puslapius, kuriuose būdavo techniškai kitokios frazės, kaip „nešiojami kompiuteriai“. Šios sąsajos tarp skirtingų frazių iki šiol buvo rūšiuojamos į duomenų bazes Google darbuotojų.

Sudaryti milžiniškus sinonimų sąrašus be automatizavimo yra sudėtinga ir užima labai daug laiko, o nuolat besiplečiantis interneto vartotojų ratas pasaulyje tik didina unikalių užklausų skaičių – šiuo metu paieškos sistema išanalizuoja 3 milijardus užklausų per dieną. 15 % šių užklausų yra visiškai unikalios frazės, o tai yra apie 450 milijonai paieškų. „RankBrain“ buvo sukurtas būtent šioms sudėtingoms sąsajoms interpretuoti ir įsiminti. Kaip naujasis algoritmas įtakos pozicijas, pamatysime jau šiais metais.

Tampa aišku, kad Google siekia kuo labiau individualizuoti pateikiamus paieškos rezultatus, todėl ateityje panašių atnaujinimų pamatysime vis dažniau.



Parašykite mums!