2013.03.27 admin

Reklaminiai tekstai – kaip juos rašyti?

Reklaminiai tekstai I dalisKuriant bet kokią reklaminę priemonę, jai reikalingi reklaminiai tekstai. Kaip juos rašyti, į ką atkreipti dėmesį? Kodėl viena reklaminė kampanija turi daugiau naudos nei kita, ar tam turi įtakos tekstas? Kaip taisyklingai užpildyti turinį svetainėje?

Tekstas, maketavimas ar bendras vaizdas – kas svarbiau?

Vaizdinė reklama yra svarbi ir labiausiai patraukia akį. Bet be teksto (verbalikos) komunikuoti labai sudėtinga, todėl tekstas sudaro didelę reikšmę Jūsų reklamoje. Atlikite pirmą, o po to antrą veiksmą, ir išsiaiškinsite teksto svarbą:

  1. ištrinkite tekstus iš svetainės, palikite tik vizualinę informaciją;
  2. ištrinkite visą dizainą ir vizualinę informaciją, palikite tik tekstus.

Kad ir kokią svetainę paimtumėte kaip pavyzdį, beveik visais atvejais atlikę antrą veiksmą suprasite, apie ką svetainė, o pirmu atveju – priešingai. Žinoma, geriausias efektas pasiekiams tada, kai nupiešiamas puikus dizainas, parašomi kokybiški reklaminiai tekstai, profesionaliai sumaketuojama ir pateikiama daug vaizdinės informacijos. Tik tokiu atveju reklama visapusiškai išpildoma.

Naudoti daugiau „Jūs“ nei „Mes“

Suskaičiuokite, kiek žodelių „Jūs“ ir „Mes“ Jūsų tekste. Dažna problema – rašoma iš savo pozicijos, reiškiama sava nuomonė. Perskaičius tekstą dažnai randama daugiau „Mes“ nei „Jūs“. O turėtų būti atvirkščiai, nes reklaminio teksto paskirtis – papirkti klientą, todėl rekomenduojama kalbėti apie jo problemas, o ne apie savo. Žinoma, prekę ar paslaugą reklamuojate Jūs, dėl to tekste neišvengiamai pasitaikys žodelių „Mes“, bet stenkitės juos sumažinti iki minimumo.

Kalbėti ne visiems, o vienam

Kai pardavėjas reklamuoja produktą vartotojams, jam natūraliai formuojasi požiūris: “aš parduodu jiems”. Ką mato pardavėjas? Ogi auditoriją, kuri pirks jo produktą. Bet skaitančiajam atrodo visiškai kitaip, nes jis, skaitydamas produkto aprašymą, pritaiko jį sau (perka), arba ne (neperka). Žinoma, lietuvių kalboje žodelis „Jūs“ – tai mandagus kreipinys, skirtas tiek vienam, tiek daugeliui, todėl šios problemos dažnai pavyksta išvengti dėl mūsų kalbos sudėties.

Emocija tekste

Sena taisyklė teigia: vartotojai perka ne tai, ko jiems reikia, o tai, ko jie nori. Taigi reklaminiai tekstai turėtų daugiau kalbėti apie vartotojo poreikius. Jei prekiaujate šampūnu, parduokite ne šampūną, o žvilgančius plaukus.

Galite atlikti testą ir pamatyti, kuriuo atveju Jūs buvote vedini tik emocijų, kai pirkote produktą. Pasidairykite po savo pirkinių sąrašus po keleto metų ir tada labai lengvai nustatysite, kurį kartą pirkote tai, ko Jums reikia, o kurį –  vedini emocijų. Atkreipkite dėmesį į daiktus/paslaugas, kurias pirkote, o šiandien jų/jomis jau ne(si)naudojate. Prisiminkite, kokios emocijos pastūmėti atlikote veiksmą ir išnaudokite tai savo versle.

Reklaminiai tekstai II dalis >>

Žymos : , , , , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *



Parašykite mums!