2013.02.06 admin

Vartotojų elgsena internete

Vartotojų elgsena internete ar Jūsų svetainėje yra vienas iš pagrindinių faktorių, skatinančių pirkti. Kodėl vartotojams patinka svetainės? Į ką atkreipti dėmesį išdėstant svetainės komponentus, keliant nuotraukas, maketuojant tekstus, kuriant dizainą?

Kaip atliekami vartotojų dėmesio sutelkimo testai?

Yra įvairių rūšių testų, jie turi savus pliusus ir minusus:vartotoju elgsena

  • Akių sekimas (angl. eye tracking) – testavimas vyksta su vartotojais ir specializuota įranga, sekančia akių judesius. Vartotojams duodamas testuojamas pavyzdys, o įranga fiksuoja akių judesius. Šis testas tiksliausiai nusako vartotojų elgseną, bet yra labai brangus, nes reikia daug žmogiškųjų išteklių ir specializuotos įrangos.
  • Spalvų intensyvumo nustatymas – šio testo metu nustatomas spalvų intensyvumas pateiktame dizaine ir iš to sprendžiama apie vartotojo elgseną. Ar kreipiate dėmesį pamatę raudoną spalvą? Dažnu atveju įvairiomis spalvų variacijomis galite nukreipti vartotojo dėmesį tinkama linkme, arba ir ne.
  • Pelės judėjimo (ang. mouse move) – tai akių sekimo analogas, tik pigesnis. Šio testavimo metu tiriami pelės judesiai taip, kaip akių. Iš daugelio testų išaiškėjo, kad pelės sekimas labai panašus į akių sekimą, o kainuoja ženkliai pigiau.
  • Paspaudimų – nustatomos vartotojų paspaudimo vietos. Šio testo padedami sužinote, kurioje vietoje vartotojas paspaudžia pelės mygtuką, taip sužinote tikslią įdomiausią vietą.

Viena iš didžiausių testavimo priemonių, tiriančių vartotojų elgseną: http://www.crazyegg.com/. Šiame puslapyje galite lengvai atlikti savo svetainės tyrimus.

Į svetainę vartotojai užsuka, bet niekas neperka

Turite svetainę su besilankančia tiksline auditorija,bet niekas Jūsų svetainėje neperka? Viena iš priežasčių – gali būti, kad vartotojams blaškomas dėmesys ir jie neapsisprendę išeina iš svetainės. Arba dar vienas galimas variantas – dėmesys nukreipiamas ne į pirkimo skatinimą, o į kitus nereikšmingus svetainės elementus. Straipsnio paveiksliuke matote puikų pavyzdį banerinėje reklamoje. Raudona spalva žymi didžiausią dėmesio sutelkimą. Nuotraukos identiškos, skiriasi tik modelio žvilgsnis, bet įtaka vartotojui milžiniška: antroje nuotraukoje matosi vartotojo dėmesio sutelkimas į prekės pavadinimą, o šito ir siekiama reklamuojant prekes. Atrodo mažas skirtumas, bet reklamos našumas ženkliai skirsis.

Įvairūs vartotojų testai ženkliai padidina pardavimus. Gerai pagalvokite apie vartotojų elgseną internete ir palyginkite tai su savo svetaine – ar ji patenkina visus testus? Nekurkite svetainių, kurios patinka Jums, kurkite vartotojams patinkančias svetaines. Tik tokiu būdu pasieksite puikių rezultatų.

Žymos : , , , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *



Parašykite mums!