Sveiki atvykę į mūsų BLOG'Ą

Straipsniai apie reklamą internete



Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR)

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas – tai visose ES šalyse privalomas teisės aktas, priimtas Europos Parlamento ir Europos tarybos.

BDAR paskirtis – įgyvendinti duomenų apsaugos reformą, taikomą valdžios institucijoms, verslo įmonėms bei privatiems asmenims.

BDAR reformos tikslas – suteikti papildomą fizinių asmenų duomenų apsaugą ir nustatyti griežtesnius reikalavimus tuos duomenis tvarkantiems asmenims.

BDAR įsigaliojo nuo 2018 gegužės 25 d.

 

Asmens duomenų apibrėžimas

Asmens duomenys suprantami kaip visa informacija, padedanti identifikuoti fizinį asmenį ir jo veiklą internete, pvz., vardas, pavardė; lytis; amžius; tel. Nr.; el. p. adresas; geografinis adresas; interneto protokolo (IP) adresas ir pan.

 

Tai reikštų, kad BDAR taikomas įmonėms, kaupiančioms klientų duomenų bazėje

  • Nuotraukas
  • p. adresus
  • Gyvenimo aprašymus (CV)
  • Stebėjimo kamerų vaizdo įrašus
  • Vykdančios lojalumo programas
  • Įvairias anketas (pasiūlymų, atsiliepimų, apklausos)
  • Naudojančios biometrines identifikavimo technologijas
  • Stebinčios įmonės darbuotojų veiklą internete bei kompiuteryje
  • Ir kitus būdus bei priemones, fiksuojančias klientų privačius duomenis.
  • Slapukų (cookies) identifikatoriai ir IP adresai t. p. yra asmens duomenys.

 

Įmonių tinklalapiai, atitinkantys nors vieną iš aukščiau išvardintų kriterijų, turi atitikti BDAR reglamentą ir užtikrinti savo klientams šias teises.

  • Teisė būti informuotam apie duomenų tvarkymą
  • Teisė susipažinti su tvarkomais duomenimis
  • Teisė būti pamirštam su galimybe savo privačius duomenis ištrinti
  • Teisė į duomenų perkėlimą
  • Teisė sutikti ir tvarkyti asmens duomenis
  • Teisė savo sutikimą atšaukti

 

Tai reikštų, kad be asmens sutikimo negalima rodyti reklamų (angl. retargeting ads), personalizuotų reklamų, atitinkančių vartotojo interesus, nustatytus pagal tai, kokiose svetainėse asmuo lankosi.

 

BDAR reikalavimai tinklalapiams

  • Užtikrinti laisvanorišką, aiškų ir vienareikšmį tinklalapio vartotojo sutikimą naudoti ir tvarkyti jo duomenis. Negali būti iš anksto pažymėtų įmonei naudingų sutikimo langelių bei ilgų, neaiškių ir sudėtingų atsisakymo tekstų.
  • Naudodami slapukus, nebūtinus tinklalapiui, privaloma gauti aktyvų vartotojo sutikimą, t. y. užtikrinti galimybę asmeniui pažymėti pačiam apie savo sutikimą ar nesutikimą su įmonės ar privataus asmens tinklalapio slapukų politika.
  • Aiškiai nurodyti, kokiu tikslu renkama ir kaupiama pilna ar nepilna informacija apie tinklalapio vartotoją.
  • Išsaugoti visus kiekvieno sutikimo duomenis.
  • Jeigu kontaktiniai duomenys buvo saugomi neterminuotai arba terminas baigėsi, būtina gauti esamų kontaktų naudojimo sutikimą.

Atliekame ir pasirūpiname

  • Parengiame tinklalapio slapukų ir renkamų duomenų informavimo aprašus pagal BDAR reikalavimus.
  • Įdiegiame slapukų naudojimo taisyklių pranešimą (Cookie Policy).
  • Parengiame slapukų naudojimo paskirties aprašą.
  • Pridedama galimybė vartotojui pažymėti, kad jis sutinka su duomenų kaupimu.

Kaupiami vartotojų duomenys kiekvieno tinklalapio duomenų bazėje yra skirtingi, todėl kaina priklauso nuo konkretaus tinklalapio darbų sudėtingumo ir apimties. Pvz., tinklalapio su elementaria pasiteiravimo forma įvedamas duomenų kiekis ir tikslas ženkliai skirsis nuo el. prekybos duomenų bazėje kaupiamų vartotojų duomenų. Atitinkamai proporcingai skiriasi BDAR darbų sudėtingumas, apimtis ir kaina.

Nesilaikantiems BDAR numatytos baudos gali siekti 2-4% metinės apyvartos.



Google ir SSL Sertifikatai: Kaip tai paveiks Jūsų svetainę

Pastaruosius kelerius metus, Google bando priversti svetainių savininkus įsidiegti SSL saugumo sertifikatus. Viskas prasidėjo 2014 metais, su „HTTPS Everywhere“ kampanija, kurios tikslas buvo parodyti SSL sertifikato naudą vartotojams.

Šiuo metu, yra virš dviejų trečdalių visų svetainių, kurios neturi įdiegto SSL saugumo sertifikato, ir Google pradeda dėti žingsnius, kad šią situaciją pakeisti.

Nuo šių metų Liepos mėnesio įvestas Google SSL sertifikato reikalavimas, ir visos svetainės, kuriose jis nebus įdiegtas, bus žymimos kaip nesaugios Google Chrome naršyklėje.

SSL sertifikatai yra sukurti tam, kad vartotojo duomenys Jūsų svetainėje būtų apsaugoti. Be šio sertifikato, jūsų svetainės duomenims ir vartotojų duomenims, kurie lankosi jųsų svetainėje, kyla pavojus, jog jie bus pasisavinti ar kaip kitaip panaudoti blogais tikslais.

SSL sertifikatai yra svarbūs dėl šių priežasčių:

  • Apsaugoma privati vartotojo informacija, pvz: prisijungimo duomenys, banko duomenys, kita asmeninė informacija.
  • Užtikrinama duomenų apsauga nuo internetinių įsilaužėlių ir nusikaltėlių.
  • Padidinamas pasitikėjimo, saugumo jausmas tarp Jūsų svetainės ir vartotojų.
  • HTTP‘s svetainės yra reitinguojamos aukščiau paieškos rezultatuose, negu HTTP.
  • Padidinate šansą sulaukti daugiau konversijų, dėl to, jog jūsų svetainė yra saugi vartotojo atžvilgiu.

 

Užsisakykite SSL įdiegimo paslaugą


„Google” pateikia “Hotel Ads” į “Google Ads” skelbimų platformą

Šią savaitę „Google“ paskelbė, kad „Google Ads“ (anksčiau „Google Adwords“) platforma, įveda naują kampanijos tipą „Hotel Ads“.  Taip pat yra sukurtas naujas „Google Hotel Ads Center“ valdymo centras, kuriame galima nurodyti Jūsų valdomo viešbučio paslaugų kainas, ir perteikti jas reklaminiame skelbime.

 

Šis žingsnis yra panašus į prieš kelis metus atliktą „YouTube True View“ reklamos kampanijų integravimą į „Google Adwords“ platformą.  „Hotel Ads“ skelbimai buvo reklamuojami „Google Maps“ sąraše, o vėliau ir paieškos rezultatuose ir buvo tvarkomi atskiroje skelbimų tvarkymo platformoje. Ši paslauga yra teikiama viešbučių savininkams ir internetinėms kelionių agentūroms.

Naujosios „Hotel“ kampanijos, yra įtrauktos tarp pasirinkimų, prieš pradedant kurti naują reklaminę kampaniją „Google Ads“ platformoje, tačiau jos vis dar yra testavimo fazėje su tokiomis įmonėmis, kaip Despegar.com ir Koddi.

Kampanijos ir toliau veiks, paslaugų su kriterijais failo įkėlimo į sistemą, principu. Naujasis „Google Hotel Ads Center“ sukurtas taip, jog būtų lengviau valdyti ir optimizuoti, paslaugų su kriterijais, failus. Taip pat šį valdymo centrą planuojama papildyti dinaminės pakartotinės rinkodaros skelbimų kūrimo funkcijomis.

Esama „Hotel Ads Center“ platforma, bus atnaujinama į naująją versiją, ne iškart, o etapais. Pirmiausia bus pradedama nuo pagrindinių bazinių funkcijų, daugiausiai dėmesio skiriant vartotojo sąsają sukurti kuo patogesnę ir paprastesnę naudojimui.

Tie, kurie nori būti pirmieji, išbandę šią naujovę, ar sužinoti apie ją naujienas pirmi, turi užpildyti susidomėjimo formą.



Įsigaliojo „Google“ draudimas reklamuoti kriptovaliutas

„Google“ pranešė, kad nuo birželio mėnesio uždraus visas kriptovaliutų bei su jomis susijusio turinio reklamas.

Pagal naująją tvarką uždraudžiama visa nereguliuojamo spekuliatyvaus turto reklama.
Viso „Google“ skaičiuoja, kad pernai 2017 metais dėl taisyklių pažeidimų pašalino 3,2 mlrd. reklamų, o tai yra beveik dvigubai daugiau nei 2016-aisiais.

Ankčiau „Facebook“ visas reklamas, susijusias su kriptovaliutomis ir išankstiniais kriptovaliutų siūlymais (ICO) uždraudė dar sausio mėnesį.

Nustatytą draudimą „Facebook“ pritaikė visose savo platformose, įskaitant „Facebook“, „Audience Network“ ir „Instagram“.

Nors ICO reklama „Google“ platformose bus draudžiama, bet ateityje planuojamas lincencijavimas tam tikrais atvejais. Numatoma, kad antroje 2018 m. pusėje galimai reklama bus leidžiama tose šalyse, kurios ICO bus reglamentavusios.

Preliminariai tai galėtų būti Šveicarija, Pietų Korėja, gal ir Baltarusija, nes ten priiminėjami šią sritį reglamentuojantys įstatymai.

 

Lietuva tarp kandidačių

Specialistų vertinimu, tarp šių šalių galėtų atsidurti ir Lietuva, įvertinant tai, kad Lietuva sugebėjo tapti trečia pasaulyje pagal per ICO surinktus pinigus. Jei Lietuva susitvarkys savo teisinę bazę, tikėtina  Lietuva pritrauktų  didelį kiekį projektų – tai  galimybė Lietuvai būti regioniniu finansinių technologijų centru.

Mūsų šalis netrukus gali tapti viena pirmųjų valstybių, turinčių detalų pagrindinių su kriptovaliutomis susijusių veiklų apmokestinimo reglamentavimą.

Valstybinė mokesčių inspekcija viešai konsultacijai su visuomene yra paskelbusi su Finansų ministerija preliminariai suderintus naujus mokesčių įstatymų komentarus, susijusius su kriptovaliutomis ir ICO.

Savo laiku Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kaip ir Google bei Facebook pakilo į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų reklama, kurią paprastai užsako lėšas savo projektų vystymui renkantys startuoliai.

 

Reklamos įstatymas draudžia reklamuoti teisės aktų reikalavimus neatitinkančią veiklą, o vertybinių popierių požymių turinčių kriptovaliutų reklamavimasis be Lietuvos banko patvirtinto vertybinių popierių leidimo reklamai ir gali būti pripažintas tokiu pažeidimu.



Google nusprendė: „svarbiausia – mobili svetainės versija”

Kompanija  „Google“ paskelbė, jog pradėjo esminius pokyčius, kurie lems didelius pasikeitimus mobiliems įrenginiams pritaikytų svetainių atvaizdavime paieškoje. Prasidėjo naujos paieškos sistemos versijos bandymai. Šį kartą paieškos sistema teiks pirmenybę mobilių įrenginių turiniui. Tai reikš, kad pirmosiose pozicijose pamatysime vis daugiau svetainių, pritaikytų mobiliesiems.

Paieškos reitingas buvo nustatomas tik pagal svetainės versiją, skirtą kompiuteriams, ignoruojant mobiliesiems skirtas versijas. Dabar dėmesys bus sutelktas į mobiliesiems skirtą turinį. Kadangi dauguma svetainių buvo kuriamos pagal kompiuteriams skirtą ekrano raišką, tai reikš dideles permainas natūralioje „Google“ paieškoje. Turintys aukštas pozicijas, bet nepritaikantys svetainių mobiliems įrenginiams, rezultatų sąraše pradės grimzti vis giliau, o tai puiki proga pasivyti ar aplenkti senbuvius naujoms svetainėms. Atnaujinimas bus vykdomas keliais etapais per ateinančius mėnesius.

google-mobilus-svetainiu-atnaujinimas-reitingacija

„Google“ mobiliųjų įrenginių paieškos paskutiniais metais didėja eksponentiška, todėl algoritmo pakeitimas, kaip skelbia atstovo įrašas, bus drastiškas. Kol pakeitimas yra bandymų fazėje, per ateinančius kelis mėnesius vertėtų peržvelgti ir pakoreguoti savo svetainės mobilią versiją.



Keičiasi „AdWords“ reklamos rodymas „Google“ paieškos sistemoje

Jei dar nepastebėjote, informuojame šių metų vasario 19 d. „Google“ patvirtino, kad keičia „Google AdWords“ skelbimų rodymą paieškos lange ir daugiau neberodys mokamų skelbimų dešiniajame paieškos sistemos lange.

Google nuolat tobulina savo paieškos sistemą, naujausias pakeitimas Google AdWords reklama trina visus dešinės pusės skelbimus ir jų tiesiog nebeliks.  Dėl šių pasikeitimų paieškos sistemos langas atrodys taip: viršutinių skelbimų skaičius padidėja iki 4, vietoje buvusių 3 ir apačioje lieka 3 mokami skelbimai. Anksčiau viename lange buvo rodoma 11 mokamų skelbimų, dabar maksimalus skelbimų skaičius sieks 7 viename paieškos puslapyje.

Pašalinus mokamus skelbimus iš dešinės kompiuterio ekrano pusės, susivienodino paieškos laukas kompiuteriams ir mobiliesiems įrenginiams, kadangi anksčiau dešinės juostos skelbimai nebuvo matomi mobiliųjų įrenginių vartotojams.

Dešinėje pusėje nuo šiol galėsime matyti dvi informacijos rūšis: ieškomos įmonės informacinį bloką, suvedus tikslų jos pavadinimą ar kitų raktinių žodžių informaciją ir parduodamų prekių sąrašą, ši sistema veikia tik užsienyje, Lietuvoje ji nėra įdiegta.

Kokie pokyčiai laukia?

Pagrindinės ir labiausiai matomos tampa viršutinės keturios skelbimų pozicijos, tai lems didesnę konkurenciją tarp įmonių konkuruojančių šiose pozicijose ir paspaudimo kainų iškilimą. Šie pokyčiai neturės didelės įtakos stambioms įmonėms, kurios ir taip investuodavo už buvimą pirmosiose pozicijose, tačiau mažoms įmonės, kurios reklamavosi dešinėje reklamos pusėje, norėdamos ir toliau išlikti matomos, turės didinti savo reklamos biudžetą.

Taip pat įmonėms norinčios reklamuotis „Google“ paieškos sistemoje, teks pasukti galvą reklamuotis mokamoje AdWords reklamoje ar rinktis SEO optimizaciją. Kadangi prisidėjus vienam mokamam skelbimui viršuje, vienu rezultatu sumažėja organinė paieška. Atsidarius naršyklės langą pirmiausia matome 4 mokamus skelbimus ir tik vieną organinės paieškos rezultatą. SEO specialistai turės labiau pasistengti norėdami užimti pirmą vietą organinėje paieškoje.

pirmas paieskos poziciju langas



Naujasis Google „RankBrain” algoritmas

Šių metų spalį Google paskelbė, jog Google paieškoje bus pradedamas naudoti naujas algoritmas, pavadinimu „RankBrain”.

Dėmesio naujiena sulaukė pagrįstai – „RankBrain” įvardijama kaip dirbtinio intelekto sistema, gebanti pati mokytis, interpretuoti kalbą ir vartotojų vedamas užklausas.

Google RankBrain Lietuvoje

Atrasdama sąsajas tarp įvedamų užklausų, „RankBrain” keičia Google paieškos rezultatus tokiu būdu tiesiogiai įtakodama lankytojų srautus svetainėse.

Ar „RankBrain“ iš esmės pakeis Google paieškos rezultatus? Ne visai. „RankBrain“ bus tik dar viena nauja dalis Google algoritmų, kurie kiekvieną sekundę analizuoja milijardus svetainių puslapių ir parenka labiausiai atitinkančius vartotojo užklausą rezultatus.

Google jau daugelį metų buvo pakankamai išradinga paieškos sistema – vartotojui įvedus tokį žodį, kaip „kompiuteris“ pateikdavo puslapius, kuriuose būdavo techniškai kitokios frazės, kaip „nešiojami kompiuteriai“. Šios sąsajos tarp skirtingų frazių iki šiol buvo rūšiuojamos į duomenų bazes Google darbuotojų.

Sudaryti milžiniškus sinonimų sąrašus be automatizavimo yra sudėtinga ir užima labai daug laiko, o nuolat besiplečiantis interneto vartotojų ratas pasaulyje tik didina unikalių užklausų skaičių – šiuo metu paieškos sistema išanalizuoja 3 milijardus užklausų per dieną. 15 % šių užklausų yra visiškai unikalios frazės, o tai yra apie 450 milijonai paieškų. „RankBrain“ buvo sukurtas būtent šioms sudėtingoms sąsajoms interpretuoti ir įsiminti. Kaip naujasis algoritmas įtakos pozicijas, pamatysime jau šiais metais.

Tampa aišku, kad Google siekia kuo labiau individualizuoti pateikiamus paieškos rezultatus, todėl ateityje panašių atnaujinimų pamatysime vis dažniau.



Ar Google GMail reklama legali?

GMail taikomas reklaminių skelbimų formatas parinktas apgalvotai – reklama pateikiama kaip el. laiškas, todėl daugumai vartotojų kyla klausimas, ar toks reklamos būdas etiškas ir nepažeidžiantis įstatymų.

Visai nesenai Google atnaujino GMail pašto vartotojo sąsają – nuo šiol laiškai skirstomi į tris tipus: Pagrindinius, socialinių tinklų ir reklamos. Nuo šiol laiškai automatiškai filtruojama ir patogiai sudedama į el. laiško turinį atitinkančius skirtukus.

Spamu nelaikoma, jei:

1. El. pašto laiškai aiškiai išskiriami, kaip reklama.
GMail aiškiai išskiria reklamą nuo kitų laiškų atskirame tam skirtame skirtuke. Taip pat po kiekvienu reklaminiu laišku yra matomas ženklas “Skelbimas”.

2. Gavėjo el. pašto adresas buvo gautas legaliais būdais.
Google gavėjų el. pašto adresų negavo nelegaliais būdais, kadangi tai yra tik jiems patiems priklausantys adresai. Šie adresai atitiko nurodytus reklamos taikymo tikslus ir atitinka tikslinę auditoriją.

3. Yra galimybė atsisakyti tolimesnių laiškų. susisiekti
Reklaminio laiško galima lengvai atsisakyti. Be to, taip nutraukiamas tolimesnis šio reklaminio laiško siuntimas konkrečiam gavėjui.

Verta paminėti, jog reklaminiai laiškai rodomi tik jungiantis per Google GMail pašto puslapį, o el. pašto programos reklaminių laiškų nerodo. Todėl jiems taikomos panašios taisyklės, kaip ir Google Display Network reklaminiams skydeliams (baneriams).

Nors Google ir susilaukė kritikos iš vartotojų ir konkurentų pusės dėl gudriai pateikiamos reklamos, šis būdas nėra nelegalus irsuteikia naujas galimybes mažesnėms įmonėms plėsti klientų ratą ir pasinaudojus Google Adwords reklama, jos platforma gali padidinti reklaminės kampanijos efektyvumą.



Google pakeitė savo logotipą

Pasaulinis žiniatinklis stipriai pasikeitė per pastaruosius 17 metų, kai pasauliui pirmą kartą buvo pristatytas originalus Google logotipas. Nuolatinės naujovės, interneto plėtra bei naujų įrenginių atsiradimas verčia keistis visus. Per visą savo veiklos laiką Google logotipas keitėsi penkis kartus. Tačiau šis naujas pokytis yra pats drastiškiausias ir iš esmės keičiantis įmonės įvaizdį.

Nuo 2015 09 01 dienos atnaujintas Google logo

Naujasis Google logo

Pagrindinė priežastis dėl kurios buvo imtasi šio žingsnio, kaip jau ir minėjome, yra technologijų kaita. Jau praėjo tie laikai, kai internetas buvo pasiekiamas tik stalinių kompiuterių vartotojams. Itin sparti naujų technologijų kaita ir pasaulinio žiniatinklio paklausa lėmė tai, jog dabar vartotojai šiuo XXI amžiaus stebuklu gali naudotis ne tik namie, bet ir savo išmaniuosiuose telefonuose. Tokia plati įrenginių, leidžiančių prisijungti prie interneto, pasiūla ir būtinybė išlaikyti logotipo atpažinimą nepriklausomai nuo naršyklės lango dydžio paskatino tokį drastišką Google ženklo pasikeitimą.

Nuo šiol Google logotipas bus atpažįstamas dėl savo paprastumo. Didžiausias skiriamasis ženklas bus keturios spalvos, kurias žino kiekvienas vartotojas. Šios spalvos nuo šiol margins vienintelę G raidę. Taip siekiama jog kompanijos logo taptų panašesnis į Apple obuolio ženklą – atpažįstamas iš vieno simbolio.

Be to, tokį ženklo pasikeitimą paskatino ir noras keisti vartotojo požiūrį į Google kompaniją ir jos paslaugas. Ženklo paprastumas turėtų padėti sugriauti visas asociacijas su tuo, jog Google dirba technologijų apsėsti specialistai, besidomintys tik kompiuterių naujovėmis. Logotipo paprastumas ir atpažįstamumas turėtų tapti patraukliu kiekvienam ir parodyti, jog Google taip pat siekia prisitaikyti prie naujų pokyčių, formuojančių šiuolaikinį pasaulį.



Dėmesio! Daugėja įsilaužimų į internetines svetaines

Pastaruoju metu ypač padažnėjo svetainių nulaužimo atvejų. Kibernetinis saugumas – tema, kuri paprastai tampa aktuali tik kai jūsų puslapis vieną dieną staiga nustoja funkcionuoti,  arba dar blogiau, – nukreipia į kenksmingas svetaines ar vagia vartotojų informaciją. Šio tipo įsilaužimai dažniausiai nėra nutaikyti į konkrečius tinklalapius, kenkėjų sukurta programa automatiškai skenuoja ir tikrina svetaines ieškodama standartinių spragų sistemoje.  Nors tai dažniausia įsilaužimo forma, pagrinde įsilaužėliams talkina:

  • Silpni slaptažodžiai;
  • Virusai vartotojo kompiuteryje;
  • Programinės įrangos spragos.

Mažos įmonės svetainės savininkas dažnai galvoja – „Kodėl kas nors norėtų įsilaužti į mano svetainę? Jokios vertingos informacijos joje nėra, iš to būtų jokios naudos“. Įsilaužėliai retai turi konkretų taikinį, jiems svarbiau per trumpą laiką gauti prieigą prie kuo daugiau techninės įrangos. Taip panaudodami jūsų pačių serverius jie plečia nelegalią veiklą neįkliūdami.programisius-isilauzia-i-svetaine

Programišiai nuolatos bando paprasčiausiai atspėti jūsų slaptažodį naudodami programas, kurios mėgina tūkstančius populiariausių žodinių kombinacijų ir skaičių. Kuo trumpesnis slaptažodis, tuo jį lengviau atspėti, todėl rekomenduojama naudoti slaptažodžius, sudarytus iš kelių žodžių ir papildomų simbolių. Taip pat verta atsiminti, kad slaptažodžiai neturi kartotis. Nedalinkite prisijungimo informacijos visiem, jei kam nors reikia prieigos prie jūsų svetainės turinio valdymo sistemos ar FTP, sukurkite atskirus prisijungimus su atitinkamu prieigos lygiu. Daug skirtingų slaptažodžių gali būti sunku atsiminti, todėl geriausia juos saugoti tam skirtose saugiose programose (KeePass, Yadabyte Passwords, Universal Password Manager), kurios šifruoja informaciją ir reikalauja pagrindinio slaptažodžio norint gauti prieigą prie sąrašo.

Net ir esant stipriam slaptažodžiui, įsilaužėliai gali jį lengvai sužinoti, jei į jūsų kompiuterį papuls kenkėjiška programinė įranga. Šios įrangos pagalba fiksuojamas kiekvienas mygtuko paspaudimas ir visa ši informacija siunčiama piktavaliams. Paprasčiausias sprendimas – nenaudokite programų iš nepatikimų šaltinių ir įsidiekite antivirusinę programą. Net ir geriausios antivirusinės turi nemokamas versijas (Avira, Panda, AVG) , kurių pilnai užteks apsaugoti kompiuterį.

Kaip ir visa programinė įranga, svetainės turinio valdymo sistema laikui bėgant darosi vis labiau pažeidžiama, kadangi išaiškėja vis nauji būdai pasinaudoti vienu ar kitu metodu jai pakenkti ar net užgrobti. Būtina nuolat atnaujinti svetainės programinę įrangą. Jei svetainė naudoja populiarią turinio valdymo sistemą, atnaujinimo vengimas gali reikšti, jog per kelias savaites kenkėjų programos aptiks neatnaujintą svetainę ir net be programišiaus įsikišimo sugadins jos darbą ar įdiegs kenkėjišką kodą. Šio kodo funkcija priklausys tik nuo piktavalio tikslų ir fantazijos. Keli pavyzdžiai: naudoti serverio resursus kitoms svetainėms nulaužti, nukreipti lankytojus į kitą tinklalapį (dažnai suaugusiųjų turinio) ar neatkreipiant dėmesio vogti svetainės vartotojų prisijungimo duomenis. Galimybės čia beribės.

Nė vienas svetainės administratorius neišsiverčia be Google Webmaster Tools . Tai nemokamas svetainės papildinys, leidžiantis pastebėti staigius pokyčius ir trikdžius. Svetainei nustojus tinkamai funkcionuoti, Webmaster Tools automatiškai informuos jus elektroniniu paštu apie nustatytą problemą ir pateiks galimus
sprendimo būdus. Tai išloš brangaus papildomo laiko pašalinti klaidas ir atstatyti svetainės darbą.

Paskutinis žingsnis – kurti ir atskiroje vietoje saugoti svetainės duomenų kopijas. Nulaužtą svetainę atstatyti nelengva. Piktavaliai užslepia kenkėjišką kodo dalį įvairiose serverio vietose, kad ne iki galo išvalyta svetainė galėtų būti vėl be vargo užgrobta. Svetainės duomenų kopiją optimalu daryti kas kelis mėnesius. Kitaip svetainė gali būti sugadinta negrįžtamai, o tai reikštų nemenkas papildomas išlaidas ir prarastus svetainės lankytojus bei reitingą.

Tikimės, jog sužinojote kažką naujo ir laikysitės šių paprastų saugumo priemonių. Tik taip užkirsime kelią įsilaužėliams ir apsaugosime savo internetines svetaines bei jų lankytojus.



Parašykite mums!